diumenge, 3 de juny del 2012

Portals desde Terrassa

Gran sortida avui amb l’Antinick i l’Isma. Hem anat a fer la Portals de Montserrat desde Terrassa.  Sortida a les 7:00 de la BP direcció al camí de la Pineda.  Feia anys que no feia la Pineda però avui hem d’anar lleugers, pugem a bon ritme fins a dalt dels Caus i baixem cap a Les Vendranes amb un bon flow, el camí de baixada és espectacular. Aquests dies la sorra i les pedres estan molt soltes i l’adherència es veu fàcilment compromesa. Vendranes avall i amb algún dubte tirem cap a la Torre de Vacarisses amb una pujada que Déu n’hi do. Vacarisses i enllacem amb el camí de la Matagalls Montserrat que anem seguint fins a la riera de Sanana i després fins al Turó de La Creu que ens portarà a través d’un sender amb molts rocs i escales fins a Monistrol.
Avituallament líquid a la Font i encarem la Portals. Engeguem el track i amunt cap al parking del cremallera. La pista puja i llavors flanqueja vorejant per sota la Calsina i anant a sortir a la carretera de Sant Cristòfol a tocar del poble. Ens plou una mica, però sembla que el temps s’aguantarà, fa xafogor i suem de valent. Baixem fins a la carretera de Marganell i pugem per carretera fins al poble on fem la primera Coke.  Es posa de conya.  Seguim carretera amunt i rapidament enllacem amb una pista que mica en mica al principi i de forma més sobtada al final ens portaran fins a 2 Km del coll del Bruc. Les darreres rampes són bestials, sort que encimentades perquè l’adherència hauria estat compromesa, fins i tot un Suzuki 4x4 patinava.
Coronem al Bruc, renovem l’oli de la cadena i buidem l’aigua de les cireres. Avall fins al poble on ens sorprèn una cel.lebració commemorativa del Timbaler del Bruc amb uns homes vestits de soldats francesos i banderes franceses i catalanes. Això ens fa pensar per un moment que el Timbaler del Bruc s’hagués pogut quedar a casa tremolant de por com fem tots els altres catalans i ara potser no seriem espanyols i ens hagués anat diferent.  On deu ser l’esperit del Timbaler del Bruc en aquests temps foscos actuals pels catalans, en sorgirà algún que ens ajudi a avançar cap a la plena sobirania?  Entre comentaris varis sortim d’El Bruc i entre camps d’oliveres la pista va serpentejant i ens porta directament a Collbató. Els camps d’oliveres fan una olor d’oli espectacular doncs l’Anitnick ens explica que la flor fa olor d’oli i estan en plena floració .  Seguim fins a Esparreguera i rapidament baixem cap a la Colònia Sedó per una pista d’argila molt maca i un sender força empinat on fem algunes relliscades que ens porten a la riera de Can Sedó.  Remuntem per la carretera fins a la carretera d’Olesa i aqui decidim tornar com els campions.  Pugem al Pla del Fideuer després de fer la segona Coke, les cames comencen a notar-se després de 80 Km i 2000 metres positius. Coronem i cap a Mas Mimó.  D’aquí encarem la pujada a Coll Cardús per la pista del Ros.  La vaig fer dijous a la nit amb la 26er i em patinava moltíssim, havia d’anar amb el pes darrera la toda perquè tingués un mínim d’adherència. Avui he pujat sense cap problema amb la Niner.
Som a Coll Cardús, baixem pel Camí Romeu cap al Molinot i cap a la riera i estació de Can Gonteres, per on enfilem per Can Trias fins a Terrassa.  Gran sortida, en què ens hem entès perfectament a nivell de ritmes. Hem disfrutat de valent en el què ha estat un gran entrenament per cites posteriors.  Finalment, 100 Km amb 2450 metres de desnivell positiu i una mitjana de 15 Km/hora, no està malament en BTT.  M’he trobat de conya tot el dia i molt còmode amb la bici, segur que amb la 26er m’hagués cansat més.

Isma pels camps de Marganell

Isma des de la 29er

Camí de Marganell

Apunt d'afrontar les darreres rampes fins a Can Massana

25% arribant a la carretera de Can Massana

Antinick entre camps d'oliveres, fa una olor d'oli espectacular!