dilluns, 13 de juny del 2011

La Serra del Corb en BTT

Diumenge 12 de juny de 2011, em llevo a les 05:40 al camping de La Fageda per sortir el més d'hora possible amb l'objectiu de resseguir tota la carena de la Serra del Corb en BTT. Ja ho volia fer per setmana santa però la pluja ho va impedir. Agafo la meva Kastle de Cromomoly de fa 15 anys i atravesso la fageda d'en Jordà quasi a les palpentes, esquivant bassals quilomètrics i eixordat pels primers ocells que canten a l'alba. La sensació és al.lucinant. Enfilo ràpidament cap a Sant Martí del Corb, un indret excepcional, i començo el corriol que m'ha de dur fins dalt de l'àrea de Xenacs. Hi ha fang per donar i per vendre. Pedalo i no em moc de lloc, però per art de màgia vaig ascendint per un bosc meravellós. Els passos de roda comencen a bloquejar-se amb el fang, sort que arriba una petita baixada. De sobte, sento un creeeecckkk!!! se'm posa la pell de gallina d'esgarrifança de veure com el canvi s'ha rebregat cap amunt enganxat als radis degut a una branca de boix que s'ha posat entremig, la qual és lamentablement massa gruixuda. Baixo de la bici, m'ho miro bé i veig que m'ha torçat la patilla del quadre. En aquesta bicicleta no hi ha patilles intercanviables, és el mateix quadre. Intento tornar-la a lloc però és impossible, llavors se m'acut torçar la patilla del canvi en direcció contraria als radis perquè em deixi seguir pedalant,  i funciona!! L'arreglo és molt fràgil però enlloc de pensar que així podré tornar a casa, tot al contrari, ho veig com la benedicció que em permetrà seguir endavant. L'ascensió per corriol és molt bonica però de seguida es converteix en un corriol difícil de fer sobre la bicicleta degut al fang i al fort pendent. Amb esforç arribo a l'àrea de Xenacs i em disposo a començar el fantàstic sender que ressegueix tota la serra del Corb per dalt. El tram del principi és espectacular, amunt i avall per boscos frondosos i algun tram al.lucinant per fagedes penjades a la cara Nord on millor no cometre cap error, i un altre crop Creecckkk!  Aquest cop l'he enganxat de veritat i ja no podré pedalar més. Lamentablement hauré de fer tota la resta del sender i tornar al camping corrent a peu a les pujades i deixant-me caure per les trialeres pedregoses de baixada. Baixo per Fontpobra cap a Sacot i deixant-me caure arribo a la caravana després de 3,5 hores  i havent disfrutat d'una excursió memorable però amb la recança del problema mecànic que no m'ha deixat disfrutar de la ruta pedalant, com hauria volgut. Hauré d'arreglar la meva estimada bici, espero que el quadre aguanti una altra torçada, perquè disfruto moltíssim amb aquesta bicicleta clàssica, amb poca suspensió, frens cantilever, i baixant trialeres rocoses, això és mountain bike del de veritat!  A la propera un cop tingui arreglada la bici, hi torno.

1. Molt bona sortida Jordi!! molt del teu estil!! a altes hores de la tarda ;)

Jo de tu no repararia la Kasttle! la pots vendre com a semi nova, pocs kms, per uns 1.500 euros! una ganga! i et compres una 29er rígida full carbon rígida!!..

ai no.. no em recordadva dels vincles sentimentals que tenim amb les bicis.. això és un PROBLEMA! ;)

2. No sé jo si per aquests senders estrets plens d'arbres, roques, etc... una 29er tindria l'agilitat necessària. Un dia t'hi porto i ho comprovem!! Jordi