divendres, 19 d’agost del 2011

Vallter 2000

Pujant cap a Oix

Avui he fet una ruta que feia temps que tenia ganes de fer. He sortit per variar a les 6:45 del matí de la Fageda per baixar cap a Olot, Sant Joan Les Fonts, on m'he trobat un parell de matiners com jo anaven cap a Besalú a fer etapa plana segurament. Jo després de Castellfollit giro a l'esquerra per pujar cap a Oix. La pujada fins al coll que dóna accés a Oix és força suau però molt bonica. Les fotos corresponen als últims instants d'aquesta pujada. Pujo a bon ritme i baixant les primers corbes em sorprèn una furgoneta que va quasi per l'esquerra, com jo mateix que intentava fer una foto amb la Blackberry, la càmera fixa a la bici s'imposa com la única sol.lució amb els mòbils no puc seguir!


Flight Deck

Coronant el coll abans de baixar cap a Oix

Un cop a Oix hi ha una mica de boira,i començo a pujar cap a Coll de Bucs, uns 4-5 Km al 10% força constants amb bona carretera i força ampla en la pujada. La pujada acaba força centenars de metres abans del coll natural que t'aboca a la baixada cap a Beget. Sincerament és una mica decebedor, però és així. A dalt, vas planejant fins que la carretera es digna canviar de vessant. La baixada és força inconstant amb alguns repetxons però les vistes són espectaculars. Travesso el riu i rampa cap amunt per seguir baixant fins a sota de Beget on la carretera torna a enfilar-se amb grans percentatges.
Primeres rampes del Coll de Bucs sortint d'Oix

Boira als primers Kms de Coll de Bucs

Pujant coll de Bucs, rampes quasi totes per sobre del 10%

Part final de Bucs

Al fons cartell de 10%

El paisatge de l'Alta Garrotxa és al.lucinant i l'asfalt de Bucs molt bo



Que quedi clar que pujava en bici

Final de Coll de Bucs

Un arbre fascinant baixant de Coll de Bucs!

Beget, un poble en un abisme!
 Beget és un poble encisador però sempre m'ha fet la sensació que està absolutament enfonsat. M'explico, per a anar cap a Camprodon cal superar el Coll de la Boixeda, que és un port espectacular que es fa força llarg, però en realitat Beget i tota la Garrotxa queda en un pla inferior de 500 metres respecte al Ripollès. I això és el que fa la sensació que per anar a Camprodon la Boixeda enlloc de ser un coll podria considerar-se un port invertit, ja que és Beget que està ensotalat. Bé, no crec que ho entengueu però sempre ho he vist així, i no em pregunteu perquè , no sé què respondre.
Pujant a Rocabruna, la carretera de sota és la que acabo de fer venint de Beget

Pujant Rocabruna, tranquil.litat total!

Ja era hora, aquesta pujada és més llarga i dura del què sembla!

Al fons Vallter 2000
 Un cop a la Boixeda, 3-4 km de descens fins a Camprodon i 10 Km de plat rodant pujant cap a Setcases. Allí, enfilo la pujada a Vallter 2000 per primera vegada a la meva història ciclista que tot i ser força llarga per la meva edat, no contava amb aquest port a les meves cames! La pujada és molt maca, la primera recta fins la primera paella molt dura, després es van alternant trams més durs i d'altres més suaus per donar accés al circ de Vallter, realment molt bonic. Pujo força bé i ara comença a fer calor.  Faig una foto i cap avall que a les 12:00 haig de ser a casa, o hauria.
Objectiu acomplert!
Baixo altre cop a Camprodon, i agafo la C-17 cap a Sant Pau de Seguires. Corono Capsacosta mentre escric un email de resposta al nostre distribuidor marroquí, un pesat dels nassos que m'està tocant el què no sona aquestes vacances. No s'haurien de fer enviaments de contenidors just abans de les vacances, sinó passa el què passa. La baixada cap a la Vall de Bianya és maquíssima, corba a esquerra, dreta, esquerra, enllaçades, fantàstic, a Remences ho haurien de fer en aquest sentit. Arribo a Olot a bon ritme i pujo cap a la Fageda. 12:12, força acurat. La baixada de Vallter 2000 és brutal, he fet 54 Km desde Vallter 2000 a La Fageda en 1h 23', no està malament per passar de 2100 metres a 450 metres. El total, 137 Km en 5h 20' i uns 2900 metres de desnivell. Quina calor que fot quan arribo al camping, estic xop, avui pinta dia canicular!

1 comentari:

  1. Caram Jordi, com m'he alegrat de veure totes aquestes sortides de mils de kilòmetres per muntanyes i ports increibles. M'he posat al dia i he vist que has degut gaudir com un nen petit per tantes carreteres catalanes. Em moro de ganes de veure com va anar Larrau. Ens veiem aviat i m'ho expliques en directe.Per cert, ja em pots portar a tots aquests ports dels que parles, m'han encantat aquestes pistes sense asfaltar. Ja tardem en anar a Beget.

    ResponElimina