diumenge, 7 d’agost del 2011

Terrassa-Sant Llorenç dels Morunys

Ahir diumenge vam marxar de vacances a Sant Llorenç dels Morunys i per aprofitar el temps jo vaig anar-hi en bici. La ruta va ser molt interessant. Sortida de Terrassa a les 6:50 per pujar l'Obac, baixar i anar fins a Manresa per la Bauma. Allí fins a Callús, i pujada cap a Sant Mateu de Bages i Castelltallat. La boira comença a fer-se present i a humitejar-me. Un cop a Castelltallat baixada per la carretera que va a Saló, i desviament a l'esquerra cap a Prades. Aquest tram de la carretera està absolutament trinxat i hi ha molta grava. Es pot considerar un tram "sterrato", per sort són només 2 Km. Un cop a Prades vaig agafar la carretera cap a Calaf i immediatament a la dreta cap al Santuari de Pinós, el tram final s'enganxa moltíssim amb un parell de Km que superen el 10%. Durant la pujada comença a ploure, per sort no fa fred. Un cop a Pinós, baixo cap a Su, i allí a l'esquerra cap al Miracle. Em sembla que desde que he sortit de Callús he vist dos cotxes, aquestes carreteres són absolutament desèrtiques, i em fa pensar que si em passés quelcom de greu ho tindria força xungo. A la carretera del Miracle em surt una guineu a la carretera que s'espanta i comença a córrer davant meu, no pot tornar a entrar al bosc perquè hi ha un tallat al costat de la carretera. Accelero i no l'atrapo, va fàcilment a 35 Km/h!! Finalment entra al bosc i desapareix. Mentrestant els meus ossos comencen a notar l'humitat. Arribo al Miracle i rodant cap a Solsona. Segueix plovent i el fàcil seria anar per la Llosa del Cavall, però tinc ganes de gresca i m'enfilo cap a Coll de Jou. La pujada va molt bé fins al cap del Pla, on comença a baixar la boira. No veig res, la boira està superdensa, i amb les ulleres mullades es fa difícil de veure la carretera. Fa respecte perquè no sé fins a quin punt els cotxes em veuen. Amb un darrer esforç corono a 1480 metres i baixada ràpida fins a Sant Llorenç. Arribo xop com un poll amb els músculs encarcarats i les articulacions adolorides, però ha valgut la pena, he disfrutat de la pluja ja que no feia fred, i això costa de trobar. A dalt a Coll de Jou hi havia 16ºC, força comfortable. Al final 135 Km amb 2800 metres de d+ i 5h 30. Em serviran d'entrenament per a la Larra Larrau, perquè aquest any em falta fondo. Sembla mentida el ràpid que passen 5h30 anant sol en bicicleta. Malhauradament no he tingut ganes ni esma de fer fotografies. M'haig de comprar una Gopro o una cosa similar i potser llavors en faré més, perquè treure el telèfon de darrera mentre plou fa mandra.

1 comentari: